lørdag den 23. april 2011

Påske cup cake

Jeg har lavet disse dekorative cup cakes i anledning af påske. Jeg synes selv, at man bliver i godt påske humør af at se (og spise) dem :-)




Det er blåbær muffins med hvid chokolade
Græsset er lavet med icing og pyntet med æg




Jeg har bagt kagen i en muffinform fra Kalas og derefter sat en "cup cake wrappers" uden på, som jeg er helt vild med og som er rigtig forårs-agtig

Opskrift på blåbær muffins med hvid chokolade

100 g smør
50 g lyst muscovadosukker
180 g sukker
2 æg
100 g mandelmel (snuttede mandler der er fint blendet)
150 g hakket hvid chokolade
100 g fiske blåbær
1 moset banan
3 dl mælk
300 g mel
4 tsk bagepulver
2 tsk vaniljesukker

Smørret og sukkeret smeltes i en gryde og æggene piskes i. Vend forsigtigt mandelmel, chokolade, blåbær og banen i dejen. Dernæst røres mælken i. Tilsidst skal mel, bagepulver og vaniljesukker sigtes i dejen og vendes forsigtigt deri. Formene fyldes 3/4 op

Bages ved 175 gr i 15 min

Lad kagerne køle af, inden du pynter dem

Ingen kommentarer:

Send en kommentar