onsdag den 2. november 2011

Marshmallow cupcakes

Endnu en opskrift fra "the Hummingbird Bakery" er blevet afprøvet. Jeg har undladt en mindre detalje i opskriften, da jeg ikke kunne få det til at fungere ;-)


Den er god - rigtig god hvis man er til skumfidusser, mums.......
Jeg har brugt skumfidusser fra Haribo, som kalder dem Chamallows. Jeg har delt en enkelt i 4, så de ikke er så store. Dernæst har jeg rystet dem med pink pulverfarve i en plastikpose. Der er drysset glimmer på, rigtig girly, men det kan desværre ikke ses på billedet

Opskriften får I her

Ingredienser til 8 stk:
120 g mel
140 g sukker
1 1/2 tsk bagepulver
knivspids salt
45 g usaltet stuetempereret smør
1,2 dl sødmælk
1 æg
1/4 tsk vanilje ekstrakt
200 g skumfidusser

Fremgangsmåde:
Forvarm ovnen til 170 gr

Pisk mel, sukker, bagepulver, salt og smør sammen. Pisk videre på lav hastighed. Tilsæt halvdelen af mælken og pisk indtil konsistensen er ensartet

I en seperat skål piskes æg, vanilje ekstrakt og den resterende mælk hurtigt sammen. Æggeblandningen tilsættes melblandingen. Pisk et par minutter men pas på ikke at piske for meget....

Kom dejen i forme, som du fylder 2/3 op

Bages ved 170 gr i 20-25 min

Frosting (Vanilla Frosting)


Ingredienser:
250 g flormelis
80 g usaltet stuetempereret smør
2 spsk sødmælk
et par dråber vanilje ekstrakt

Fremgangsmåde:
Pisk flormelis og smør indtil det er pisket godt sammen

Bland mælk og vanilje ekstrakt og tilsæt det af flere omgange. Når massen er ensartet piskes videre på høj hastighed i mindst 5 minutter


Skumfidusserne tilsættes vanilla frostingen og denne fordeles ovenpå de afkølede cupcakes

Ingen kommentarer:

Send en kommentar