torsdag den 15. september 2011

Jordbær cup cakes

Er det muligt at forlænge sommeren? Jeg tror lige, jeg kan gøre det lidt med disse jordbær cup cakes med jordbær frosting (også selvom det er med frosne bær)


De er lavet til min lillebror og en ny sød veninde, jeg har fået :-)


Lidt uskarpt - men sommerligt ik'?

Jeg har pyntet med nogle jordbær og jordbær blomster i fondant, som jeg lavede til en kage i anledningen af min mor's fødselsdag for nylig og de passer jo lige til disse cup cakes

Jordbær cup cakes (10 stk)

125 g smør
1/2 dl sødmælk
2 æg
125 g mel
1/2 tsk salt
Korn fra en stang vanilje
125 g rørsukker
1 tsk bagepulver
100 g frosne jordbær (tø dem op og blend bærrene)

Smørret smeltes og mælken tilsættes. Dernæst røres æggene i et af gangen. Mel, salt vanilje, rørsukker og bagepulver blandes i en anden skål. Væsken hældes i melblandingen lidt efter lidt, mens der røres. De blendede jordbær vendes i. Formene fyldes 3/4 op

Bages ved 200 gr i 20 min.

Jordbær frosting

250 g flormelis
250 g smør
Korn fra en stang vanilje
100 g frosne jordbær (tø dem op og blend bærrene)

Alle ingredienserne kommes i en skål og piskes til det er let og luftigt

Jeg har sprøjtet frostingen på med en M1 tyl fra Wilton

Og nu er det så snart weekend - weekenden hvor jeg skal på sukkerblomst kursus med Tanja Hanson og 11 andre kagedåser. Jeg glæder mig

Ingen kommentarer:

Send en kommentar