tirsdag den 26. marts 2013

Påske macarons

Jeg er vild med macarons; en delikat lille sag med skønt fyld. Den lette knasende lyd, når man sætter tænderne i samt den bløde midte

Ide'en til disse påske macarons har jeg haft længe og nu er det så endelig påske, så jeg kan lave dem :-)

Kyllingerne har jeg set i Sugarcraft & Cakes fra Squires Kitchen. Hanerne er min egen ide



Ene hane i hønsegården



Firlinger eller mine egne fire børn


Jeg har brugt en basisopskrift på macarons. Fyldet er 1:1 chokolade ganache
Pynten er lavet i fondant og sat på med past. æggehvider


Kyllingerne's gule farve er lavet med daffodil dust fra Squires Kitchen

Basisopskrift på macarons ca 10 små
fra chocolat.dk

43 g mandelmel
75 g flormelis
1 stor æggehvide
25 g sukker

1. Flormelis og mandelmel blendes og sigtes
2. Æggehvide og sukker piskes ved lav hastighed i 1 min. derefter ved høj hastighed i et par min., indtil marengsen danner bløde toppe
3. Mandelblandingen vendes i marengsen, indtil blandingen er ensartet
4. Blandingen kommes i en sprøjtepose med rund tyl og der sprøjtes små runde cirkler på et bagepapir (Jeg tegner altid cirkler på et bagepapir i forvejen, så jeg er sikker på, at mine macarons får samme størrelse)
5. VIGTIGT: de ubagte bunde skal tørre ved stuetemperatur i ca. 30 min.
6. Bages ved 160 gr i ca. 12 min.

1 kommentar: