søndag den 31. juli 2011

Sommerfugle i rispapir

Lørdag eftermiddag var vi inviteret ud til nogle gode venner, hvor resten af "slænget" også dukkede op. Menuen var sammenskudsgilde og jeg vil bare lige sige, at det er noget af det bedste med de madglade venner vi har!

Værtinden havde meget direkte diskret bedt mig om at medbringe kage til kaffe og det ville jeg jo selvfølgelig gerne




Det blev til denne kage. Det er 3 mandelbunde med jordbærmousse med hvid chokolade som fyld. Jeg har smurt kagen op med flødeskum, da det simpelthen var for høj luftfugtighed til at arbejde med fondant. Det er meningen, at det ikke er smurt pænt op ;-)


Sommerfuglene er for skønne! De er trykt med spiselige farver på rispapir, så de glider ned sammen med kagen. Jeg har købt sommerfuglene her. Man skal være forsigtig med ikke at sætte dem på for våd en overflade, da de så går i opløsning

Opskriften på jordbærmousse med hvid chokolade finder du her

Opskriften på mandelbunde (fra Mette Blomsterberg)
(passer til en rund form med en diameter på ca 26-28 cm)

100 g past. æggeblommer
65 g sukker
1 tsk bagepulver
100 g mel
50 g mandler, blendede
200 g past. æggehvider

Æggeblommer og sukker piskes til en tyk æggesnaps. Mel og bagepulver blandes og sigtes ned i massen.  Vendes forsigtigt i sammen med de blendede mandler

Æggehviderne piskes stive, ikke knoldede. Vendes forsigtigt i massen, stop når dejen er ensartet

Kommes i formen med bagepapir i bunden (ikke op af siderne)

Bages ved 190 gr i 20-30 min

Når kagen er afkølet, skæres den forsigtigt fri og vendes ud. Deles i to bunde

Ingen kommentarer:

Send en kommentar