søndag den 14. august 2011

"How to" på kirsebærblomster

Jeg er rigtig glad for min silikone veiner til at lave (kirsebær)blomster med og har brugt den flittigt til at lave de søde blomster på flere kager

Sidste gang tog jeg billeder undervejs og jeg har nu lavet en "how to" på processen. Der er flere kageblogs, der har en "how to" på disse blomster, bl.a Camilla fra Himmelske kager, men her får I min udgave :-)


Fondanten rulles tyndt ud. Blomster stikkes ud i den ønskede størrelse med en Flower Blossom Plunger Cutter eller en anden blomster cutter. Jeg bruger en fembladet cutter, da min veiner er fembladet


Her er min fantastiske blomster veiner, jeg har købt den her. Jeg duster den med lidt maizena. Fondant blomsten placeres i den konkave del, så det passer med blomsterbladene. Dernæst presses den konvekse del forsigtigt ned oveni og fjernes igen


Herefter kan du forsigtigt vride silikonen forme, så fondant blomsten slipper let og du kan fjerne den


Jeg lægger mine fondant blomster til tørre i en tom beholder fra en Toffifee æske (og nej jeg har ikke spist indholdet, da jeg ikke bryder mig om dem ;-)). Jeg lader dem tørre natten over


Herefter kan de dustes i den ønskede farve med pulver farve. Jeg har brugt "Starlight Pink Sky" fra Rainbow Dust. Det giver blomsterne et flot kirsebærblomst look, samtidig med der er en lille glimmer effekt deri


Her er et nærbillede af en blomst, der er farvet (til venstre) og en uden farve (til højre)


Jeg har til sidst limet en lille sukkerperle fast med petal glue


og så skal de bare på kagen. Jeg har lavet kirsebærgrenene på denne kage med icing, så jeg sætte dem bare på, inden icing'en tørrede op. Du kan også gøre det efterfølgende med icing

Ingen kommentarer:

Send en kommentar