torsdag den 9. juni 2011

Heidi's lækre (og sunde) boller

Jeg laver disse boller HVER morgen, jeg elsker at sætte tænderne i dem, de er lækre..... og nemme



Jeg har fået opskriften af min kollega Heidi, deraf navnet

14-16 stk

7 dl. koldt vand
15 g gær
1 spsk salt
2 spsk olivenolie
150 g havregryn
100 g durummel
350 g mel
30 g græskarkerner
70 g solsikkekerner
30 g hørfrø
20 hvide og/eller blå birkes

Græskarkernerne og solsikkekernerne hakkes. Jeg plejer at gøre det med min stavblender
Gæren røres ud i vandet
Det hele blandes sammen med en ske. Dejen skal være klistret, men du skal ikke have fingrene i den

Dejen sættes på køl til næste dag, hvor du former det ønskede antal boller med to skeer. Den resterende del af dejen stilles tilbage i køleskabet, hvor den kan holde sig i op til 5 dage

Bages ved 220 gr i 17-20 min

Velbekomme

Ingen kommentarer:

Send en kommentar