søndag den 26. juni 2011

Nu er det sommer-kage

Jeg glæder mig vildt meget til den 6. august. Der skal vores dejlige venner, Henriette og René giftes. Jeg ELSKER bryllupper, den glade stemning, søde mennesker og det er så yndigt......

I lørdags var så dagen, hvor jeg tilbragte en masse sjove timer sammen med Henriette og hendes familie og veninder i anledning af hendes polterabend. Og ingen fest uden kage ;-)

Det blev til denne sommer-polterabend-kage


Den blev spist i solskin ude på terrassen og der var ikke en krumme tilbage

Bunden er en hindbærkage som er pyntet med swirls af White Meringue Frosting, sprøjtet på med tyl M1 fra Wilton og sluttelig pyntet med friske jordbær, brombær og hindbær

Hindbærkage

3 æg
240 g sukker
1 tsk vaniljesukker
150 g hvedemel
300 g frosne eller friske hindbær

Æggene piskes sammen med sukker og vaniljesukker til det skummer og er luftigt. Melet vendes i massen. Jeg har sprayet et tærtefad med "Bake Easy" fra Wilton, men du kan også smørre det med smør. 2/3 af massen kommes i fadet. Hindbærene fordeles udover massen og den resterende 1/3 af massen kommes over hindbærene

Bages ved 200 gr i 30 min

Kagen skal herefter afkøles, inden du kommer frostingen på

White Meringue Frosting

450 g sukker
6 past æggehvider
1 1/2 tsk vaniljeekstrakt

Laves i en metalskål

Pisk alle ingredienserne godt sammen

Fyld en gryde med vand. Når vandet koger, sættes metalskålen oven i gryden (må ikke røre bunden). Der piskes indtil alt sukkeret er smeltet

Stil skålen tilbage i køkkenmaskinen og pisk indtil frostingen danner stive toppe. Det kan godt tage 10-15 min

Ingen kommentarer:

Send en kommentar