onsdag den 29. august 2012

Oreo cup cakes

OREO, OREO, OREO

Det er ikke lang tid siden, at jeg smagte Oreo for første gang, men uhmmmmm de er da så skønne :-)

Derfor valgte jeg også at bage disse Oreo cup cakes med Oreo smørcreme OG Oreo pynt, sidst jeg skulle bage (til min fødselsdag)


De vidunderlige forme i grå og hvide nuancer med sommerfugle er fra Squires Kitchen


Opskriften har jeg fundet på Sarah's kager, men I får den også her


Opskrift på 24 Oreo cupcakes:
150 g smør
200 g brun farin
200 g sukker
3 æg
2 tsk. vaniljesukker
300 g mel
2 tsk bagepulver
3 dl mælk
10 knuste Oreos 
Frosting
2,5 pasteuriserede æggehvider
100 g sukker
220 g meget blødt usaltet smør (ikke margarine)
6 knuste Oreos
Fremgangsmåde:
  1. Forvarm ovnen til 180 grader
  2. Pisk smør, brun farin og sukker sammen med en pisker
  3. Pisk æggene i – et af gangen
  4. Bland bagepulver, vaniljesukker og mel sammen
  5. Bland lidt af mælken i smørblandingen og tilføj derefter lidt af melblandingen – forsæt sådan til alle ingredienserne er sammenblandet
  6. Vend de knuste Oreos i dejen
  7. Hæld dejen i papirformene – de skal være 2/3 fulde
  8. Bag cupcakes i 20 minutter, hvis kagerne bliver for brune for tidligt, læg da sølvpapir over dem og fortsæt bagningen
  9. Når kagerne er bagt, skal de afkøles fuldstændig inden frostingen smøres på
  10. Til frostingen piskes æggehvider og sukker med et piskeris. Hvis der er sukkerkrystaller i frostingen, kan disse opløses ved at piske over et vandbad 
  11. Pisk blandingen med en pisker ca. 10 minutter til blandingen er fuldstændig kold og stiv
  12. Pisk det meget bløde smør i – lidt af gangen
    Hvis blandingen begynder at skille eller klumpe – pisk blot videre, indtil den er glat igen
  13. Vend de Knuste Oreos i frostingen og dekorer kagerne
Jeg har allerede købt flere Oreos - just in case ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar